Betalingsservice - NETS og MobilePay
MobilePay-tilmelding
Vi har mulighed for at tilmelde dig til MobilePay.
Hvis du tilmelder dig online, er det denne mulighed, vi benytter.
Ønsker du at blive tilmeldt MobilePay, kan du selv gøre det via online booking. Du skal dog være logget på i "Fuld site" indstillingen.
Det er du automatisk på en desktop computer.
Sådan tilmelder du din aftale:
1. log på online booking har du glemt koden, så klik på Glemt kode-linket og skriv den mail, du har oplyst.
2. Klik på medlemsoplysninger.
3. Scroll ned til bunden og opret dig med dine kortoplysninger.
Vi kan også hjælpe dig i receptionen. Så sender vi blot et aktiveringslink til dig.
Prisen for Mobile Pay er 7,75 kr. pr. måned.
PBS-tilmelding
Vi hjælper gerne med at forsøge at tilmelde dig til Nets Betalingsservice, men det er din bank, der afgør, om aftalen kan oprettes og betalingen gennemføres..
Det er derfor dit ansvar at sikre, at aftalen bliver tilmeldt. Hvis du modtager et girokort, betyder det, at Netsaftalen ikke er blevet tilmeldt, og du skal selv sørge for tilmeldingen.
Modtager du et girokort, så er Netsaftalen ikke tilmeldt, og du skal selv tilmelde.
Hvis der opstår problemer med tilmeldingen, skal du kontakte din bank for at få godkendt Netsaftalen med LifeClub. Vi kan kun indtaste dit CPR-nummer samt det oplyste registrerings- og kontonummer.
Du kan let tilmelde aftalen via dit login på holdbooking.
Hvis du ikke er tilmeldt, vises der boksen "Tilmeld dig Nets" under medlemsoplysninger, når du er logget ind via holdbooking (i fuld site visning).
Du skal bruge NemID og her sker tilmelding direkte til Nets og udenom LifeClub.
Er du tilmeldt Nets i forvejen, vises boksen ikke.
Prisen for Nets er 9,75 kr. pr. måned.
Bemærk: Hvis du ikke er tilmeldt en betalingsaftale, vil du modtage et girokort.Prisen for girokort er 39 kr. pr. opkrævning.
Når betalingen ikke kommer frem
Det kan også ske, at betalingen ikke kommer frem, selv om den fremgår på din betalingsoversigt.Det skyldes oftest, at den efterfølgende er blevet afvist af dig eller din bank, eller der ikke er penge på kontoen.
Har du allerede betalt:
Du kan afvise en betaling til og med den 7. i betalingsmåneden. Du eller banken kan afvise en betaling inden for tidsfristen, selv om betalingen står som gennemført. Betalingen bliver i dette tilfælde ført tilbage til din konto inden for 2-3 hverdage.
Af den grund ved vi først med sikkerhed, om din betaling er gået igennem omkring den 11. i måneden. Har du et overskydende beløb på din konto, modregnes beløbet på de(n) næste opkrævning.
NB. LifeClub må ikke kontakte din bank. Mener du at have betalt, skal du derfor selv bede din bank eftersøge betalingen.
Desværre har vi i enkelte tilfælde ikke mulighed for at tilmelde medlemmer til Betalingsservice.
Det sker, fordi din bank afviser at oprette en Betalingsserviceaftale.
Vi kan kun forsøge at indsende CPR og kontonummer, som så skal godkendes af din bank.
I følgende situationer kan det være umuligt for LifeClub at tilmelde:
– Du har ikke en aftale med dit pengeinstitut i forvejen
– Din samlever skal betale for dig
– Din værge skal betale for dig
– Du er under 18 år
- Andet
Er det tilfældet for dig, kan det kun løses ved, at du selv kontakter dit pengeinstitut for godkendelse af Netsaftalen med LifeClub.
Alternativt kan du betale forud for næste måned, inden den 15. i måneden før.
På den måde sparer du gebyret. Betaler du efter Nets Betalingsservice er sendt, bliver gebyret tillagt opkrævningen og skal betales.
I forhold til forudbetalinger, så fungerer det således, at hvis der er betalt forud (med mindst beløbet som den kommende opkrævning lyder på), så bliver saldoen nedskrevet.
Helt på samme måde som din bankkonto ved et varekøb.
Er der ikke er nok indestående på kontoen, vil beløbet blive sendt til opkrævning via Nets Betalingsservice. Det koster så et gebyr på 9,75 kr.
Her er det så en fordel, at være tilmeldt automatisk betalingsservice, eller Mobile Pay, da der ellers sendes et girokort, som vil koste et yderligere gebyr.
Nedenfor ser du de datoer, som du skal være opmærksom på i løbet af hver måned:
1. | 8. bankdag | 15. | 16. - 20. | 28. - 31. |
Betalingsfrist for den indeværende måned er altid første bankdag. | Vi modtager betalingsoplysninger fra Nets 8. bankdag i en samlet fil. | Sidste frist for gebyrfri forudbetaling for næste måned. |
Samlet indsendelse af Nets Betalingsservice-opkrævning for alle, hvor der ikke er et overskydende beløb på konto efter opkrævningen. Alt efter denne dato: Bero mv. ændres først efterfølgende måneder |
Samlet indsendelse af alle MobilePay-opkrævninger. |